atviri-duomenys.png

Vilniaus miesto darnaus judumo plane iki 2030-ųjų numatytas gausus priemonių paketas, kurį įgyvendinus vilniečių kelionės mieste bus labiau subalansuotos ir sklandesnės.

Šioje skiltyje kviečiame susipažinti su svarbiausiais šio plano įgyvendinimo projektais.

DJI_0037_preview.jpeg

Viešojo transporto atnaujinimas

Nuo 2017 m. pabaigos Vilniuje vyksta rekordinis viešojo transporto atnaujinimas. Šiuo metu sostinėje važiuoja beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių: 250 naujų autobusų ,41 naujas troleibusas ir 5 elektriniai autobusai. Vilnius toliau naujins savo viešojo transporto parką, ypač didelį dėmesį skiriant elektrą varomomiems autobusams.
 

lonely planet-ą.jpg

Sisteminis pėsčiųjų takų atnaujinimas

2018 m. pabaigoje Vilniaus miestas patvirtino naują pėsčiųjų takų kokybės standartą, remiantis šiuo standartu 2019 m. buvo įrengta ir atnaujinta per 30 kilometrų šaligatvių ir pėsčiųjų takų. Kad keliauti būtų dar patogiau, 145-iose miesto vietose buvo nuleisti bortai, taip perėjimus per gatves padarant įveikiamus įvairius poreikius turintiems miestiečiams. 

Šaligatviai Grigiškės4.jpeg

Dviračių tinklo plėtra

Nuo 2015 m. iki šiandienos Vilniuje buvo nutiesta daugiau nei 40 kilometrų dviračių takų. Darbai yra toliau aktyviai tęsiami ir iki 2023 m. planuojama dabartinį dviračių takų kilometrų kiekį padvigubinti, sujungiant visus takus į pagrindinį dviračių takų tinklą, kad minti dviratį ar vykti paspirtuku į darbą ar pas kaimynus būtų patogu ir saugu.

Experimentation and Learning. Vilnius, Islandijos str..png

Humanizuotos gatvės

Siekiant Vilnių daryti aplinkai draugiškesniu bei patrauklesniu pėstiesiams, centrinėje miesto dalyje pradėtos humanizuoti aktyviai miestiečių naudojamose gatvėse. Gatvės humnaizavimo priemonės pilnai įgyvendintos Islandijos gatvėje joje atsirado suoliukai, vietos prirakinti dviračius, taip pat želdiniai. Tokiu pat principu humanizuojama ir Naugarduko gatvė, kurioje išliko dviračių juosta, o artimoje ateityje atsiras ir Islandijos gatvei analogiška infrastruktūra, kuri skatins miestiečius rinktis keliavimą pėsčiomis. 

A juosta.jpeg

Viešo transporto - A juostų plėtra

Didelis miesto dėmesys krypsta viešojo transporto greitinimui bei miestiečių kelionių trumpinimui, tam pasitelkiant A juostas, kurių šiuo metu mieste yra 36 kilometrai. Artmiausiu metu šis skaičius bus didinamas bent penktadaliu, o A juostos viešajam transportui taps dar pralaidesnes jas iš dalies atskiriant nuo bendro srauto specialiomis infrastruktūros priemonėmis. 

parkomatas.jpeg

Parkavimo zonų plėtra

Stengdamasis suteikti geresnias sąlygas rasti vietą automobiliui palikti, miestas išplėtė parkavizo zonas. Šiuo sprendimu taip pat norima reguliuoti eismo srautus, suteikti daugiau erdvės pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus.

wLC6UsHn.jpeg

Šviesoforų prioritizavimas pėstiesiams ir dviratininkams

Saugumas bei patogumas - tai du svarbiausi akcentai Vilniuje plėtojant infrastruktūrą skirtą pėstiesiams ir dviratininkams. Šiam tikslui pasitelkiami naujai atsirandantys dviračių šviesoforai, nuolatos peržiūrimos šviesoforų fazės bandant jas labiau pritaikyti prie pėsčiųjų poreiki ilginant žaliojo signalo laiką, kuriamas reguliavimas, leidžiantis pėstiesiams ir dviratininkams kirsti sankryžas visomis kryptimis. 

Pmsb008j.jpeg

Juodųjų dėmių šalinimas

Vilniuje vis daugėjant automobilių, daugėja ir eismo įvykių bei avaringų - juodųjų zonų. Siekiant spręsti esamą problemą, parengtos ir įgyvendintos 70 schemų, kurių dėka atsirado naujos saugumą užtikrinančios infrastruktūrinmės priemonės. 

Žmonės3.jpeg

Pėsčiųjų infrastruktūros inventorizacija

Vien per 2019-us metus pėsčiųjų inventorizacijos procesas vyko net penkiuose skirtinguose sostinės rajonuose. Infrastruktūros inventorizacija yra gyvybiškai svarbus procesas, kuris leidžia užtikrinti efektyvų tvarkymo darbų planavimą, taupant miesto resursus, taip pat padeda indentifikuoti problematiškiausius pėsčiųjų takus mieste. Nuo inventorizacijos pradžios sistemoje užfiksuota daugiau nei 2500 pėsčiųjų takų infrastruktūrinių objektų. 

dviraciu-takas-susikerta-su-gatve-5cbed624ab001.jpg

Bendradarbiavimas su verslu

Vilnius susisiekimo srityje bando stipri savo sinergija su mieste veikiančiu verslu. Mieste atlikinėjamas „Kasdieninių keliavimo į darbą įpročių“ tyrimas, kuriame 2019 m. dalyvavo net 174 įmonės, kurios nuo šiol tiksliai žino, kaip į darbą ir iš jo keliauja darbuotojai – koks jų keliavimo būdas, kelionės vietos, tarpiniai sustojimai, kelionės trukmė, išlaidos bei kas galėtų motyvuoti darbuotojus pakeisti judėjimo įpročius. Miesto atstovai ir verslo įmonės keičiasi geraja patirtimi, taip kartu ieškant geriausių sprendimų, kaip kartu kurti darnesnį judėjimą mieste. 

svieslentės.jpg

Švieslenčių įrengimas viešojo transporto stotelėse

Dalintis:
Informacija atnaujinta: 2020 09 17