Kelyje esame atsakingi ne tik už save, bet ir keleivius bei kitus eismo dalyvius. Kelių eismo taisyklių pažeidimai, nesąmoningas, grūbus ir nemandagus vairavimas - tai problemos su kuriomis susiduria dažnas vairuotojas. Tad būkime atidūs ir susikaupę, elkimės mandagiai ir pagarbiai. Nes kiekvienas iš mūsų yra atsakingas už saugų Vilnių!
Sklandaus ir saugaus eismo užtikrinimui automatizuoto eismo reguliavimo neužtenka, nes eismui įtaką daro kiekvienas eismo dalyvis. Kaip pavyzdžius pateikiame kelias tipines situacijas:
- Automobilio vairuotojas, sustojęs prie STOP linijos, laukdamas žalio šviesoforo signalo, nusprendžia patikrinti gautas žinutes telefone. Užsidega žalias šviesoforo signalas, o vairuotojas to nemato ir pradeda važiuoti tik kai sulaukia garsinio signalo iš paskui jį stovinčio automobilio. Manevrui paskirta žalio signalo trukmė yra tokia, kad be trikdžių pravažiuotų visi transporto jutikliais užfiksuoti automobiliai, bet dėl pirmojo vairuotojo uždelsimo pravažiuoja keliais automobiliais mažiau. Laukiant kito žalio signalo galbūt vėl bus vėluojančiųjų pradėti važiuoti?.. Taip ilgėja automobilių eilė ir susidaro spūstis;
- Pėsčiasis, norėdamas pereiti per šviesoforais reguliuojamą perėją, nepaspaudžia pėsčiųjų mygtuko. Jis laukia, laukia ir, kol niekas nepaspaus pėsčiųjų mygtuko, žalias šviesoforo signalas neįsijungs. Nusprendęs kirsti gatvę degant raudonam šviesoforo signalui, pėsčiasis sukelia pavojų sau ir kitiems: gali kilti eismo įvykiai, kuriuose bus sužeisti ar netgi žus pėstieji, automobiliuose važiuojantys žmonės, įvykus eismo įvykiui, užblokuojamas eismas, susidaro spūstys;
- Automobilio vairuotojas nori sukti į kairę, šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje, kur posūkis į kairę reguliuojamas atskira sekcija ar šviesoforu (su rodyklėmis į kairę), ir sustabdo automobilį likus 3 m iki STOP linijos – transporto jutiklis, esantis prie STOP linijos, automobilio neužfiksuoja ir žalias signalas neužsidega. Žalias signalas neužsidegs, kol pirmasis automobilis neprivažiuos prie STOP linijos, kaip reikalaujama Kelių eismo taisyklėse. Tokiu atveju neįsijungiant žaliam šviesoforo signalui, norinčiųjų sukti į kairę eilė didėja ir susidaro spūstis.
Taigi kodėl įvyksta tokios situacijos? Nes ne visi eismo dalyviai žino, kaip veikia eismo jutikliai (tiek pėsčiųjų, tiek automobilių), kaip valdomos sankryžos ir kokia apskritai kiekvieno eismo dalyvio įtaka bendram eismui.