Kelyje esame atsakingi ne tik už save, bet ir keleivius bei kitus eismo dalyvius. Kelių eismo taisyklių pažeidimai, nesąmoningas, grūbus ir nemandagus vairavimas - tai problemos su kuriomis susiduria dažnas vairuotojas. Tad būkime atidūs ir susikaupę, elkimės mandagiai ir pagarbiai. Nes kiekvienas iš mūsų yra atsakingas už saugų Vilnių!

Sklandaus ir saugaus eismo užtikrinimui automatizuoto eismo reguliavimo neužtenka, nes eismui įtaką daro kiekvienas eismo dalyvis. Kaip pavyzdžius pateikiame kelias tipines situacijas:

  • Automobilio vairuotojas, sustojęs prie STOP linijos, laukdamas žalio šviesoforo signalo, nusprendžia patikrinti gautas žinutes telefone. Užsidega žalias šviesoforo signalas, o vairuotojas to nemato ir pradeda važiuoti tik kai sulaukia garsinio signalo iš paskui jį stovinčio automobilio. Manevrui paskirta žalio signalo trukmė yra tokia, kad be trikdžių pravažiuotų visi transporto jutikliais užfiksuoti automobiliai, bet dėl pirmojo vairuotojo uždelsimo pravažiuoja keliais automobiliais mažiau. Laukiant kito žalio signalo galbūt vėl bus vėluojančiųjų pradėti važiuoti?.. Taip ilgėja automobilių eilė ir susidaro spūstis;
  • Pėsčiasis, norėdamas pereiti per šviesoforais reguliuojamą perėją, nepaspaudžia pėsčiųjų mygtuko. Jis laukia, laukia ir, kol niekas nepaspaus pėsčiųjų mygtuko, žalias šviesoforo signalas neįsijungs. Nusprendęs kirsti gatvę degant raudonam šviesoforo signalui, pėsčiasis sukelia pavojų sau ir kitiems: gali kilti eismo įvykiai, kuriuose bus sužeisti  ar netgi žus pėstieji, automobiliuose važiuojantys žmonės, įvykus eismo įvykiui, užblokuojamas eismas, susidaro spūstys;
  • Automobilio vairuotojas nori sukti į kairę, šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje, kur posūkis į kairę reguliuojamas atskira sekcija ar šviesoforu (su rodyklėmis į kairę), ir sustabdo automobilį likus 3 m iki STOP linijos – transporto jutiklis, esantis prie STOP linijos, automobilio neužfiksuoja ir žalias signalas neužsidega. Žalias signalas neužsidegs, kol pirmasis automobilis neprivažiuos prie STOP linijos, kaip reikalaujama Kelių eismo taisyklėse. Tokiu atveju neįsijungiant žaliam šviesoforo signalui, norinčiųjų sukti į kairę eilė didėja ir susidaro spūstis.

Taigi kodėl įvyksta tokios situacijos? Nes ne visi eismo dalyviai žino, kaip veikia eismo jutikliai (tiek pėsčiųjų, tiek automobilių), kaip valdomos sankryžos ir kokia apskritai kiekvieno eismo dalyvio įtaka bendram eismui.

2018 m. tyrimo metu nustatyta, kad visiems eismo dalyviams atidžiai stebint šviesoforų signalus ir neužsiimant pašalinėmis veiklomis, sankryžą pravažiuoja apie 35 % daugiau automobilių nei įprastai Vilniaus mieste. O vidutinis automobilių užpildymas Vilniuje yra 1,32 žmogaus – taigi daugumoje automobilių važiuoja tik vairuotojas, todėl gatvių tinklas neišnaudojamas efektyviai, piko metu būna perpildytas ir susidaro spūstys. Eismo dalyvių edukacija labai svarbi, kad kasdien keliaudami suprastume savo daromą įtaką eismui ir, elgdamiesi atsakingai, pasirinkdami efektyvius kelionės būdus, savo kelionių tikslus pasiektume greičiau ir saugiau.

Edukaciniai filmukai vairuotojams

Pirmoji serija – pažintis su žavia vairuotoja, stoviniuojančia sankryžoje ir užsiimančia įdomia veikla prie vairo. Žiūrint gana šmaikštu, tačiau rezultatas realybėje ne toks smagus. Kasdien stebime eismo situacijas mieste, taip pat atliekame eismo modeliavimus ir eksperimentus. Tokie pašaliniai veiksmai kaip kalbėjimas mobiliuoju telefonu, naršymas, o ir blakstienų dažymas ar užkandžiavimas automobilyje blaško vairuotojus, mažina kitų eismo dalyvių saugumą, taip pat ir sankryžų pralaidumą, didina spūstis. Antroji serija – Šįkart plačiau apie A juostas! A juostos skirtos viešajam transportui, jų tinklas Vilniuje šiuo metu sudaro 36 kilometrus. Tačiau realybė tokia, jog jomis neretai naudojasi ir automobilių vairuotojai. Vairuotojai važiuodami A juosta kartais stengiasi sutrumpinti savo kelionės laiką, pažeisdami KET rikiuojasi bei „užlenda“ prieš kitus, sukeldami avarines situacijas ir taip ne tik lėtina viešojo transporto greitį, bet ir trikdo visą eismą. Formuojasi papildomos spūstys, o tai reiškia, kad nukenčia visi eismo dalyviai.

Apie mus rašo:

Rekonstravo sostinės Rinktinės ir Žalgirio gatvių sankryžą: kas joje pasikeitė
https://www.delfi.lt/auto/autonaujienos/rekonstravo-sostines-rinktines-ir-zalgirio-gatviu-sankryza-kas-joje-pasikeite.d?id=82875589

Svarbus pokytis sostinės vairuotojams: Konstitucijos pr. keičiama ilgai galiojusi judėjimo tvarka
https://www.delfi.lt/auto/patarimai/svarbus-pokytis-sostines-vairuotojams-konstitucijos-pr-keiciama-ilgai-galiojusi-judejimo-tvarka.d?id=82734833

Vilniuje nuo šviesoforų nuiminėjamos lentelės su žaliomis rodyklėmis: ką reikia žinoti vairuotojams
https://www.delfi.lt/auto/patarimai/vilniuje-nuo-sviesoforu-nuiminejamos-lenteles-su-zaliomis-rodyklemis-ka-reikia-zinoti-vairuotojams.d?id=82837421

Sostinės Konstitucijos prospekte keičiama eismo judėjimo tvarka: viskas, ką reikia žinoti
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1114208/sostines-konstitucijos-prospekte-keiciama-eismo-judejimo-tvarka-viskas-ka-reikia-zinoti

Pirmosios rugsėjo dienos – ką pataria eismo organizavimo specialistai?
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/pirmosios-rugsejo-dienos-ka-pataria-eismo-organizavimo-specialistai-221-1195228

Vilniaus sankryžose naikinamos žalios rodyklės: primena esminius pokyčius vairuotojams
https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2019/11/20/news/vilniaus-sankryzose-naikinamos-zalios-rodykles-ka-reikia-zinoti-vairuotojams-12630162/

Nuo sausio sankryžose neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis – Vilnius žada alternatyvas
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/nuo-lapkricio-sankryzose-neliks-lenteliu-su-zaliomis-rodyklemis-vilnius-zada-alternatyvas-221-1205066

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip
https://www.delfi.lt/auto/patarimai/svarbus-pokytis-vairuotojams-nuo-lapkricio-1-osios-sankryzose-i-desine-suksime-kitaip.d?id=82562037

Vienoje pagrindinių sostinės eismo arterijų – pakeitimai
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1087868/vienoje-pagrindiniu-sostines-eismo-arteriju-pakeitimai

Vilnius ruošiasi rugsėjui: naujai reguliuojami šviesoforai, miestą stebės 50 vaizdo kamerų
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/vilnius-ruosiasi-rugsejui-naujai-reguliuojami-sviesoforai-miesta-stebes-50-vaizdo-kameru-221-1191622

Spūstys prieš Kalėdas: eismo organizavimo specialistų patarimai
https://www.alfa.lt/straipsnis/50352709/spustys-pries-kaledas-eismo-organizavimo-specialistu-patarimai

Dalintis:
Informacija atnaujinta: 2020 10 27