Vilniaus eismo valdymo centras yra įsikūręs Tilto g. 14, kuriame yra įrengta visa įranga reikalinga sklandžiam centralizuotos eismo valdymo sistemos darbui užtikrinti. Čia dirba profesionalūs Eismo valdymo skyriaus operatoriai, analitikai ir inžinieriai.

Eismo valdymo centro tikslas – efektyvus eismo valdymas ir eismo saugumo didinimas Vilniaus mieste. Eismo valdymo centro operatorių, analitikų ir inžinierių darbas — eismo valdymo sistemos preciziško darbo užtikrinimas, transporto srautų stebėjimas ir analizė, specialių signalinių programų kūrimas ir įjungimas, operatyvus reagavimas į gedimus bei netipines eismo situacijas.

Domina detalesnė informacija apie Vilniaus miesto eismo valdymo veiklą? Apsilankykite Eismo valdymo centro atvirų durų dienose (informacija apie jas skelbiama SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Facebook puslapyje ir internetiniame tinklalapyje). Taip galite kreiptis dėl papildomų ekskursijų grupėms iki 15 asmenų el. paštu info@sviesoforai.lt.

Vilniaus miesto eismo valdymo sistemą sudaro:

Būdami eismo dalyviais dažnai nesusimąstome, kaip mieste valdomas eismas, kas vykdo eismo reguliavimą ir kam to reikia. Tačiau sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje išsijungus šviesoforams (pavyzdžiui, dėl elektros tiekimo sutrikimų ar eismo įvykių, kai numušamas šviesoforas), pastebime, kad pravažiuoti sankryžą ar pereiti per perėją saugiai ir be trikdžių tampa beveik neįmanoma, nors pagal Kelių eismo taisykles tokiu atveju turėtų būti vadovaujamasi kelio ženklais, kurie taip pat atlieka eismo reguliavimo funkciją. Eismo valdymo sistemos nauda tokioje situacijoje išryškėja labiausiai: automatinis eismo valdymas tikruoju laiku pagal esamus eismo srautus ir žalieji koridoriai užtikrina didesnį eismo srautų pralaidumą, trumpesnį prastovų laiką (tai mažina išmetamųjų dujų iš automobilių kiekį), visiems eismo dalyviams aiškus eismo reguliavimas bei skirtingų manevrų atskyrimas (posūkių, apsisukimų, pėsčiųjų perėjimo ir kt.), kuris užtikrina eismo dalyvių saugumą.

Nepamirškime ir to, kad kasdien eismą ir eismo sistemos veikimą stebi eismo valdymo skyriaus operatoriai, kurie, matydami bet kokius trikdžius (eismo įvykius, netipines spūstis, gedimus ir kt.), bendradarbiauja su policijos pareigūnais, šviesoforų priežiūrą atliekančia kompanija, perjungia eismo reguliavimo planus bei informuoja eismo dalyvius įvairiomis priemonėmis: vairuotojų informavimo švieslentėmis, radijuje bei Eismo situacijos žemėlapyje. Taip užtikrinamas greitas eismo problemų sprendimas ir eismo dalyvių informavimas.

Eismo valdymas Vilniaus mieste vykdomas SITRAFFIC Server programine įranga. SITRAFFIC Server, veikiantis visą parą, seka tikslų sistemos darbą ir, esant bet kokiems gedimams, siunčia pranešimus į programą Sitraffic Scala, kur šiuos pranešimus stebi eismo valdymo centro operatoriai. Į visus gedimus yra reaguojama operatyviai ir, jei įmanoma, stengiamasi per valandą juos pašalinti. SITRAFFIC Scala suteikia galimybę tikruoju laiku stebėti sankryžų ir jų įrangos būklę, veikimo parametrus bei keisti sankryžų darbo režimus norint pagerinti esančią eismo situaciją.

Naujoms sankryžoms planuoti ar esamiems parametrams tikslinti yra naudojama SITRAFFIC Office programinė įranga. Tai įrankis, kuriuo galima iš pavienių sankryžų kurti ištisus koridorius (sankryžų tinklus), įvesti eismo srautų optimizacijos parametrus, kurti žaliąsias bangas ir įvesti transporto jutiklių parametrus. Su SITRAFFIC Office galimas sankryžos signalinių programų koregavimas ar naujų kūrimas ir tiesioginis siuntimas į sankryžų valdiklius.

Centralizuotos eismo valdymo sistemos smegenys — serverinė, kurioje įrengta įranga, skirta duomenims, gaunamiems iš transporto jutiklių, apdoroti ir pagrindinio eismo valdymo algoritmui realizuoti. Serveriai saugo informaciją apie visas sankryžų signalines programas, schemas, eismo optimizavimo ir planavimo parametrus. Labai svarbu yra palaikyti nenutrūkstamą ryšį su sankryžų valdikliais, kadangi eismo srautų optimizavimas yra vykdomas tiesiogiai iš Eismo valdymo centro. 

Dalintis:
Informacija atnaujinta: 2020 05 12